PsiPog.net Forum Index » Translation Project » Dutch: Een introductie in Telekinese
Dutch: Een introductie in Telekinese | |
Author | Message |
---|---|
Dutch: Een introductie in Telekinese on Sat Feb 25, 2006 4:09 pm | |
Ycah
Een introductie in Telekinese
door Peebrain Inhoud (8 februari,2000) Introductie De eerste stap Ik geloof echt Micro-Tk oefeningen ? Dobbelsteen-oefening ? Kaart oefening 1 ? Kaart oefening 2 Macro-Tk oefeningen ? Sleutel Oefening ? Draad Oefening ? Papier op Pin oefening ? Kaars Oefening Conclusie Introductie Je weet nu waarschijnlijk wat telekinese (TK) is. Het is het vermogen om iets te bewegen zonder het echt aan te raken. Sommige mensen zeggen liever ?psychokinese,ik niet .En meteen, kan ik je horen zeggen: ?Telekinese echt? HAH! Je bent gek!? Misschien heb je gelijk.Misschien is TK nep... misschien is het wel een windvlaag, of een trilling in de tafel, of misschien... Alles wat ik daarvoor te zeggen heb is BLAH BLAH BLAH . Je hoeft niet te geloven, niemand dwingt je ? maar ik raad je aan toch verder te lezen. Je hoeft de oefeningen niet te proberen, maar jou al laten denken ?Hmmmm, misschien is het echt?..." zal een goede eerste stap zijn. De Eerste Stap Je bewustzijn laten geloven dat TK echt is is de eerste stap. Zodra je kan zeggen, ?Ja, mensen kunnen dingen bewegen met hun gedachten? ? ben je een stukje verder op je weg. Het leuke bij telekinese is dat als je gelooft dat het werkt, het zal werken. Zo niet, dan niet. Sinds het zo werkt, zullen mensen die TK kunnen geloven in TK en het positieve geloof word sterker. Wanneer een persoon die niet geloofd het probeert,faalt hij vanwege het ongeloof en het ongeloof word sterker. Succes betekend meer succes en falen betekend meer falen. Dit is de reden dat de meeste mensen het niet kunnen. Dus, terug naar de eerste stap ? overtuig jezelf dat TK echt is. Zodra je er bewust in gelooft, zal het geloof in je onderbewustzijn sijpelen en zal je het totaal geloven ? van binnen en buiten, door en door. Op dit punt zal je resultaten zien. Laten we het,voor we dieper ingaan op hoe het bewust te geloven, eerst even hebben over hoe we met verschillende gedachten en gevoelens zouden moeten omgaan. Waar ik bang voor ben is dat je zal denken ?Dit is gestoord? en dat je deze gedachte onderdrukt en jezelf dwingt om te denken ?TK is echt?. Dit is niet goed. Je moet elke gedachte oppakken en doornemen.Je moet luisteren naar wat je hoort.Als je jezelf hoort denken: ?Dit zal nooit werken? ? vraag jezelf dan af waarom? Zodra de redenen opkomen, moet je ze een voor een uitdagen en betekenisloos maken. Alsjeblieft, schuif gedachten niet diep in je weg; spontane gedachten komen van je onderbewustzijn. Als je iets denkt ? onderzoek het, verstop je er niet voor. Ik vind het leuk om met mezelf te discussi?ren - het laat me mijn ware ik zien. Nu zeg je ?Heh, mijn gedachten kunnen niet worden uitgedaagd! Ik kan iedereen vertellen dat TK nep is." Goed. Houd je gedachten wel open... Ik zal sommige redenen vertellen waarom ik begon te geloven in TK. Op deze manier kan je zien waarom ik startte en kijken naar mijn redenen: 1. Je zegt: Niemand kan dingen bewegen met hun gedachten en moderne wetenschap is het daarmee eens. Dit is een nogal brede. De reden dat ik twee keer nadacht erover waren de ervaringen van anderen. Dat ik je kan vertellen dat ik het persoonlijk in actie heb gezien, zou al een klein beetje teweeg moeten brengen. Als je een zoektocht doet op Internet, vind je massa?s forums en websites gewijd aan ?psi? dingen. Waarom zou het zo groot zijn als het allemaal nep is?Kunnen mensen echt zo dom zijn (heh, beantwoord die vraag niet )? Serieus, jij probeert te zeggen dat er een wetenschappelijke verklaring is voor alles wat daar buiten is?Echt niet? Er is een boel dat wetenschap niet kan verklaren. Ook , zeg je dat iedere persoon die een TK ervaring heft gehad gek is of dat het een soort vreemd toeval is? Ik denk het niet. Tuurlijk, je hebt gestoorden in de wereld die niet alles op een rijtje hebben, en ik ben er zeker van dat er ook een paar onware verhalen zijn, maar elke? Eh, kansen zijn klein. Er is iets aan de hand dat we niet uit kunnen leggen, dat moet je toegeven. 2. Je zegt: Natuurkunde zegt dat het onmogelijk is. Natuurkunde.Hmmmm.Ooit gehoord van Kwantum Natuurkunde?Het is de wetenschap van energie en hoe het beweegt.Best wel interessant .. maar nog niet helemaal onderzocht.En er is de magneettheorie voor TK. Elektronische magneten zijn sterker dan normale magneten. Raad eens wat ons brein is? Ja, elektrische impulsen. Zie je het verband? En er zijn onderzoeken geweest (even zoeken, en je vind e) ? kuikentjes hebben micro-TK gebruikt om de uitkomst van een RNG(random number generator/een aselecte getallengenerator) zodat het licht (bestuurd door de RNG) dichtbij hen zou zijn, hen warmhoudend. Misschien dat logica eerst zegt dat het onmogelijk is, maar als je het goed bekijkt ? het is niet z? ver gezocht. 3. Je zegt: Misschien is het mogelijk, maar dan is het een gestoordheid van de natuur en gebeurd het alleen bij mensen met een gave. Heh. Ja,misschien. Alles was ik kan zeggen is dat ik het mensen heb geleerd die het me gevraagd hebben en het mezelf heb geleerd. Als het alleen mogelijk is door ?mutanten? dan raad ik dat ik een mutant ben samen met elke ander die van mij geleerd heeft.Hmmm, als we zo zeldzaam zijn, is dat een heel bijzonder toeval . Zoals je kan zien zijn er veel verschillende punten die je kan aannemen.Wees logisch ? en wees open voor alles.Lees over ervaringen van anderen online en ga in de chats en vraag wat rond. Probeer Yahoo chat - onder het religieuze gedeelte is er een ?Paganisme? kamer ? check het. We hebben soms meetings in #psipog voor alle IRC gebruikers (elke austnet server). Ik Geloof Echt Oh echt? Heh. Ik wil niet alles omvergooien wat je totnogtoe hebt opgebouwd, maar je gelooft waarschijnlijk niet helemaal totdat je het gezien hebt met je eigen ogen. Je gelooft het daarna misschien nog steeds niet. Ik herinner me de eerste keer dat het mij overkwam. Ik was een oefening aan het doen die ik had uitgevonden (degene met de sleutel voor degenen die al verder hebben gelezen ) en de sleutel (het object dat ik probeerde te bewegen) draaide heel hard rond en stopte toen plotseling. Ik was geshockeerd. Ik ?wist? dat TK echt was, maar ik wist het echt niet. Het verbaasde mij heel erg? aan de buitenkant dacht ik ?Tuurlijk, TK is echt, ik heb gewoon meer oefening nodig? terwijl ik vanbinnen dacht ?ehh, dit kan niet echt zijn?. Na deze ervaring wist ik ?cht dat TK echt was. Hoe kan je je onderbewustzijn laten geloven dat TK echt is? Het is niet makkelijk. Ik deed het door het te bombarderen met gedachten dat ?TK echt is? en daagde elke gedachte uit die iets anders zij met logica en redenen. Ik deed ook wat anders dat de sleutel is tot TK. Wil je weten wat het is? Het is hetzelfde als bij alle anderen dingen waar je echt goed in wilt zijn?. OEFENEN. Ja, het is niet leuk, er is geen schakel of starter, gewoon oefenen is de beste manier om er goed in te worden. Wat doe je als je oefent? In mijn volgende gedeelte zal ik je laten zien hoe ik oefen en andere oefeningen waar ik over gelezen heb. Micro-TK Oefeningen Een heel snelle intro over micro-TK. Micro-TK is makkelijker dan zijn broertje, macro-TK. Micro betekent eigenlijk dat je bezig bent op sub-atomair level ? oftewel kansen/statistieken. In deze oefeningen beinvloed je de uitkomst van iets met gebruik van TK. Je krijgt het te pakken nadat je er een paar hebt gelezen. ? Dobbelsteen Oefening De bedoeling bij deze oefening is om een dobbelsteen te gooien en daarbij een nummer te forceren. Wees voorzichtig bij het uitvinden van je eigen oefeningen. Als je een nummer gekozen hebt en je die probeert te forceren, ben je TK aan het oefenen. Als je probeert te voorspellen welk nummer het zal zijn(je nummer veranderen tussen elke gooi) ben je een andere mogelijkheid aan het oefenen ? voorspelling (het voorspellen van de toekomst). Alles wat je nodig hebt is een dobbelsteen, papier, en een potlood/pen. Gooi de dobbelsteen 50 ? 100 keer om zeker te weten dat het een zuivere dobbelsteen is. Als je 100 keer gooit, zou elk nummer ongeveer 16-17 keer voor moeten komen(100:6). In het voorbeeld lijkt het dat 5 misschien een voorsprong heeft en 6 ziet er niet zo goed uit. Ik zou of 2 of 3 kiezen omdat je dan zeker weet de de resultaten niet be?nvloed worden door onvolkomenheden van de dobbelsteen(beschadigingen). Nadat je gewend bent geraakt aan de dobbelsteen, ga je je gekozen nummer forceren. Wees niet boos als je nummer niet zo vaak voor schijnt te komen, daar kunnen een heleboel redenen voor zijn. Het kan zijn dat je je niet genoeg concentreerd, je hebt nog niet genoeg geoefend, je kan niet ?opgewarmd? zijn, of je hebt gewoon een slechte dag. Probeer relaxed te blijven. Hou je gedachten open voor de dobbelsteen. Wees geconcentreerd maar passief. ?Weet? dat de dobbelsteen op je nummer zal vallen, vertrouw je instinct, speel en heb plezier. Als je jezelf boos ziet worden, neem een kleine pauze en ga verder. Ik weet dat ik zeg dat je je nummer moet forceren, maar ik wil niet dat je het de verkeerde kant op neemt. Het moet niet een ?kracht? zijn, het moet erg kalm en relaxed zijn. Laat het gaan, leun achterover en laat de nummers doen wat ze gaan doen. Kijk naar de resultaten op het plaatje(noot van vertaler:zie originele artikel) rechts. Ook al probeerde de persoon 3 te forceren, hij deed het totaal tegenovergestelde. Misschien gebeurd dit ook bij jou. Je zegt ?Ik wil 3? en je onderbewustzijn denkt ?Nu, sinds dit niet gaat werken, zullen er weinig drie?n zijn?. Je negatieve onderbewuste gedachten worden gereflecteerd op de resultaten. Dit is een GOED teken . Als je zoiets als dit krijgt zou je je onderbewustzijn kunnen overtuigen dat TK echt bestaat. Hoe kan je anders de drastische verandering verklaren? Tuurlijk, de nummers zullen een beetje verschillen, maar zo veel? Eh, niet waarschijnlijk. Persoonlijk houd ik niet zo van deze oefening. Het is nogal saai en veel herhaling. Het is ook niet erg positief naar mijn mening. Je kan andere dingen proberen in plaats van een dobbelsteen( een munt bijvoorbeeld) ? het idee is nog steeds hetzelfde. Ik doe (wanneer ik micro-TK oefen) liever de volgende twee oefeningen. ? Kaart Oefening 1 Ik heb deze oefening een keer laat in bed gemaakt. Iedereen schijnt hem leuk tevinden, myself incluis . Het is leuk, makkelijk, en spannend! Alles wat je nodig hebt is een pak spelkaarten - een best gewoon iets. De reden dat ik deze oefening leuk vind is dat je hem kan doen terwijl mensen kijken en ze kunnen niet begrijpen wat je aan het doen bent. Je hoeft niets op te schrijven of tabellen te maken, het is gewoon jij en je 52 kaarten. Begin eerst met het kiezen van een kaart. Kies een kaart die niet gebogen is en goed past in het stapeltje. Nu ga je schudden en schudden. Het doel is om alle kaarten te verwijderen BEHALVE je gekozen kaart. Ik verwijder elke keer 6 kaarten. Laten we een voorbeeld geven zodat je een ideetje krijgt. Laten we zeggen dat ik de schoppen aas kies. Ik schud het pak een paar keer om het goed te mixen. Ik heb zin om een paar kaarten te pakken dus ik pak de eerste 6 kaarten en kijk ernaar om er zeker van te zijn dat de aas er niet in zit. Ik gooi deze kaarten op een andere stapel. Dan schud ik wat meer. Ik krijg een gevoel om te stoppen en verwijder wat kaarten, de bovenste 7 en ik kijk ze na om er zeker van te zijn dat de aas er niet bij zit.Dat is niet zo, dus ik ga door. Blijf doorgaan met schudden en kaarten verwijderen totdat ik de aas tegenkom. Deze oefening werkt goed omdat je jezelf kan overtuigen dat je kaart niet in de groep zal zijn die je nakijkt.Denk erover na, zal je kaart in een groep van 40+ zitten of in een groep van 6?Je onderbewustzijn zegt ?Ja, je hebt gelijk, de schoppenaas komt hier ?cht niet in voor?? Als je dit blijft doen, zal je resultaten zien en kan je het naar beneden brengen tot 10, 5, en eventueel 1 kaart.Het belangrijkste is om te doen wat je voelt te doen. Niet analyseren (tot je klaar bent) en niet denken. Gewoon doen.. ? Kaart Oefening 2 Deze oefening is voor degenen die de eerste onder de knie hebben. Het is best wel simple. Ik heb deze oefening eigenlijk gemaakt voordat ik Kaart Oefening 1 maakte. Kies eerst een kaart. Verzeker je ervan dat het niet gebogen is en het geen vreemde markeringen heeft(zodat hij niet opvalt).Je schud het pak en je blijft schudden totdat je voelt dat je gekozen kaart bovenop ligt. Geloof het of niet, de derde keer dat ik dit deed kreeg ik mijn kaart bovenop.Ik was gewoon aan het schudden en toen dacht ik ?Daar is ie? en ik gooide het op mijn bed. Toen ik zag dat ik echt gelijk had, keek ik er naar in shock. De sleutel tot deze oefening is om je doel te bevestigen en het gewoon te doen. Laat niets anders in je hoofd komen dan ??? Geen gedachten. Niet denken ?Dit werkt niet?, niet denken ?Het toeval werkt tegen? ? denk gewoon ??? Macro-TK Oefeningen Macro-Telekinese is waar we hier voor zijn.Grote dingen bewegen met je gedachten.Niets van het ?kans? gezeur, dit spul is hard-core, en rotsvast bewijs. Het enige wat vervelend is eraan is dat het moeilijker LIJKT om te doen. Waarom ik lijkt zeg? Persoonlijk geloof ik niet dat het moeilijker is dan micro-tk(mijn onderbewustzijn is het oneens ) het LIJKT gewoon moeilijker omdat we geloven dat het moeilijker zal zijn. Alles, zelfs de dingen buiten TK, is verbonden met standpunt en geloof. Gewoon denken ?Ik ben telekinetisch? tegen je onderbewustzijn zal helpen.Heb vertrouwen!Het werkt en het zal werken! Genoeg hiervan, hier zijn wat oefeningen: ? Sleutel Oefening Ik weet niet zeker waar deze oefening vandaan kwam. Ik denk dat ik iets gelezen heb dat me het idee gaf. Het is redelijk simpel. Je hangt een draadje aan het plafond(of aan iets anders) en bind er een sleutel aan vast(of iets anders met gewicht.Dan probeer je het te bewegenHeh,dat is het(zie plaatje als je verward bent)(noot van de vertaler:zie originele artikel). De sleutel(woordspeling gepland) van deze oefening is om je kracht open te maken(heh, ik hou hiervan ).Je kan een boel dingen proberen om te kijken wat voor jou werkt.Ik hou ervan om mijn ogen open te houden. Ik probeer een heldere geest te hebben met alleen de gedachte van succes in mijn hoofd. Sommige mensen denken aan een magneet, andere aan energie, het gaat allemaal om uit te zoeken wat goed is voor jou. ? Draad Oefening Ik krijg een heleboel e-mails van mensen die TK willen leren, een van de eerste mensen die ik lesgaf gebruikte de sleuteloefening.Helaas kreeg hij de sleutel niet tot bewegen, wat hij ook probeerde. Toen, na een paar weken, probeerde hij het kleine draadje dat overbleef als hij de sleutel weghaalde te bewegen. Hij was ERG succesvol(en liet het me weten ). Dat is waar deze oefening vandaan komt. Het is precies hetzelfde als de sleutel oefening maar zonder de sleutel.Probeer gewoon de draad te bewegen. Wees voorzichtig, het is erg gevoelig voor wind, dus adem zachtjes, of bedek je gezicht, en maak geen wind met je handen of wanneer je met je lichaam beweegt. Maar poeier goede resultaten niet af als ?wind?. Ik heb het draadje laten bewegen terwijl ik aan de andere kant van de kamer stond maar ik dacht dat het wat wind kon zijn die ik had gemaakt. Dus ik deed precies hetzelfde om te kijken of de sleutel opnieuw bewoog(alleen dit keer zonder de mentale inspanning). Het bewoog niet. Ik probeerde wind te maken en ik kon er geen enkele maken waarmee ik het draadje kon bewegen van die afstand.Dus, ken je draadjes limiet.Bekijk wat voor beweging het laat bewegen en welke niet. Als je heel erg parano?de bent over wind, kan je een miniatuurversie maken maar dan in een glas.Zie de foto rechts(noot van de vertaler:zie originele artikel).De container verzekerd dat er geen wind in of out zal komen. En sinds magneten geen effect hebben op draadjes zal ook dat geen effect hebben op je moeite. ? Papier op Pin oefening Dit is een nieuwere oefening voor mij. Ik las het van een website maar ik ben vergeten waar het precies was(doh).Ik zal je een stap voor stap instructie geven over hoe je het ding dat je nodig hebt kan maken: (noot van de vertaler: zie originele artikel) Dat is het papier gedeelte, voor het staan hoef je alleen een naald in een stuk kurk te doen of zoiets en het papier op de top balanceren. Persoonlijk gebruik ik gewoon een punaise.Het is heel makkelijk. Kijk naar het plaatje rechts om te zien hoe het er uit moet zien als je klaar bent(noot van de vertaler: zie originele artikel). Het is een lage hoek kijkend naar het midden van het papieren ding. Je kan waarschijnlijk al raden wat je missie is. Laat het papier draaien op de naald. Wees heel voorzichtig met dit ding, het is extreme gevoelig voor wind en tocht. Een fluister van 1.50 meter vandaan kan het al laten bewegen. Relax en laat het gaan net als bij alle andere oefening. Ik wou dat ik de website wist zodat ik een goede credit kon geven, maar ik heb geen idee. Ach ja. ? Kaars Oefening Ik heb deze oefening maar een paar keer geprobeerd.Het werkt gewoon niet goed voor mij ( waarschijnlijk door vroeg falen en stom geloof). Ik doe het erbij omdat het supercool klinkt en misschien vind jij het wel bruikbaar. Het klaarzetten is simpel, pak een kaars, doe hem aan, en probeer de vlam te bewegen. Probeer het te verkleinen of vergroten. Ik heb gelezen dat je hem zelfs uit kan maken als je de vlam kleiner blijft maken tot een punt dat het niet kan bestaan.Best cool.Nostradamus heeft dit uitgevonden. Hij gebruikte het niet om TK te oefening maar het zou best kunnen werken. Probeer het, weet je wat, ik ga het nu direct proberen? misschien werkt het? Conclusie Wel, je hebt het einde bereikt. Ik hoop dat je er wat aan gehad hebt. Als dit de vijfde keer is dat je dit leest en je zegt ?Het werkt niet!? ? geef niet op. Het zal werken, blijf gewoon oefening. Doe eerste het Micro-TK spul om je zelfvertrouwens te helpen, en ga dan verder met het macro spul. Blijf je geest overdonderen met TK - dagdroom over TK, wanneer je iets wilt pakken, probeer het naar je toe te ?trekken?, wanneer iemand tegen je praat, denk ?telekinese? telekinese? telekinese?? ? ok, misschien niet z? erg . Geef gewoon niet op!Het zal werken! En je zal verbaasd zijn! OF. . . je kan opgeven? mietje (grapje ). ~Sean (aka Peebrain) |
Back to top | |
Posted on Sun Feb 26, 2006 12:27 pm | |
Gonzo
woa Goed werk!!!!
keep it up! glad i'm not the only one translating in dutch anymore ![]() |
Back to top | |
Posted on Sun Feb 26, 2006 4:21 pm | |
Ycah
Thanks!
And i'm happy for you too ![]() A little request: if you are going to translate an article, please PM me the title of it so I don't translate it too.and ofcourse i'll do the same. |
Back to top | |
Posted on Mon Feb 27, 2006 8:02 am | |
Gonzo
I will ![]() |
Back to top |
PsiPog.net Forum Index » Translation Project » Dutch: Een introductie in Telekinese
All Content, Images, Video, Text, and Software is © Copyright 2000-2006 PsiPog.net and their respective authors. All Rights Reserved.
You must agree to the Terms of Service and Privacy Policy to view this website. Click here to contact the webmaster.