PsiPog.net

Science is EvolvingHomeArticlesQ&AArchiveMediaLinksSearch

View topic - Dutch: Remote Presence

PsiPog.net Forum Index » Translation Project » Dutch: Remote Presence

Dutch: Remote Presence
Author Message
Dutch: Remote Presence on Fri Mar 03, 2006 8:40 am

Ycah

Remote Presence*

door Yumper

Dit is een artikel dat gaat over Remote Presence. Onthoud alsjeblieft,terwijl je leest, dat Yumper Canadees is, niet een stomme sukkel die constant een willekeurige ?u? in elk woord plaatst.
Remote presence (RP) is de vaardigheid om je bewustzijn van je fysieke lijf te richten. Remote presence gebruikt veel en soms alle vijf zintuigen, als je geluk hebt kan je de omgeving zien, horen, voelen en ruiken Bijvoorbeeld, als je RP naar je lokale snackbar, kan je mensen hun eten zien kopen, de diverse gesprekken horen, de misselijkmakende gebakken kip ruikten en de temparatuur voelen. Ook, als je erg goed bent in voelen, kan je de verschillende vormen schilden voelen die mensen kunnen maken.
Mijn meest normale gebruik voor Remote Presence is om mijn vrienden na te kijken. Een paar keer na het verlaten van een feestje en een bus naar huis nemen werd ik bezorgd om mijn vrienden, en of ze wel thuis zouden komen. Soms zou ze niet op het internet komen, en dat was het te laat om te bellen, dus werd ik heel erg bezorgd om haar veiligheid. Dan RP?de ik kalm naar haar huis om te kijken, en meestal vond ik haar terwijl ze niet mocht computeren omdat ze zo laat thuis was gekomen.
Remote Presence kan ook worden gebruikt om te communiceren. Om simpele berichten naar mensen te sturen RP ik naar hen en stuur ik telepathisch het bericht. Ik gebruik dit alleen voor simpele dingen als ?Ik kom te laat? Ik zou dit niet gebruiken om iemand te vertellen dat hun huis in brand staat, of dat mijn auto word weggesleept. Best vaak ben ik verveeld of heb ik zin om een vriend te bezoeken en dan RP ik gewoon naar hen en geef ze mijn boodschap. Het ligt soms aan de persoon of ze mijn boodschap kunnen oppikken, soms gaat hij voorbij zonder dat ze het doorhebben.
De meeste van jullie lezen dit en denken, ?Dit klinkt best wel cool, maar hoe doe ik het?? Hier is jullie antwoord. Ik begin met het ontspannen van alle belangrijke spieren in mijn lichaam. Ik span ze en ontspan ze een paar keer. Daarna voel ik me best wel los. Ik rol gewoonlijk mijn schouders en adem een paar keer diep in.Als ik succesvol wil zijn in RP moet ik mijn ogen sluiten. Dit helpt me om me op 1 ding te concentreren in plaats van 2. Als ik kalm en relaxed ben visualiseer ik mezelf zwevend in een donkere plaats.Dan zie ik een soort kopie van mezelf die van mijn originele lichaam afgehaald word. Deze kopie krijgt langzaam meer bewustzijn. Zodra ik volledig los ben, zend ik mijn bewustzijn van mij weg. Ik beweeg mijn bewustzijn net als ik mijn fysieke lichaam beweeg, zonder te veel gedachten er aan te besteden.
Reizen terwijl je Remote Presence uitoefent kan op verschillende manieren-je kan lopen, vliegen of zelfs teleporteren. Voor reizen gebruik ik de ?Doe het gewoon? methode omdat de beweging voor mij zeer natuurlijk overkomt. Sinds het zeer onlogisch zou zijn voor mij om de hele weg naar Russi? te lopen (als ik daar ooit naar RP) verander ik mijn visualisatie. In plaats van dat ik mezelf van me afgehaald zie worden direct voor mij, zie ik mezelf eraf gehaald worden naar het gebied waar ik naar toe wil RP?en. Bijvoorbeeld, terwijl ik probeerde mijn techniek te omschrijven besloot ik om naar een donutwinkel te RP?en die erg bekend was bij mijn vriend, eversosleepy.
Sinds eversosleepy aan de andere kant van het land woont, RP?de ik naar deze donutwinkel waar ik in detail de werkende mensen beschreef, het licht van de winkel, het weer en de omgeving van de winkel. Ook al werkt deze techniek goed voor mij, het kan niet werken voor elke die het probeert.Probeer het gewoon en geef niet op, uiteindelijk zal je er een gevoel voor krijgen.
Mijn favoriete ervaring terwijl ik RP is het gevoel dat ik krijg wanneer mijn bewustzijn de informatie terugkoppelt aan mijn fysieke lichaam. Wanneer ik besluit rond te lopen beginnen mijn voeten te voelen alsof ze in slaap vallen. Wanneer ik rond?vlieg? voel ik mijn maag omhoog en omlaaggaan alsof ik in een achtbaan zit. Deze gevoelens kunnen best verslavend worden, dus verzeker je ervan dat je genoeg tijd hebt om dit te oefenen.
Een van de eerste oefeningen die ik deed om RP te oefenen was door langzaam mijn arm af te ?pellen? alleen mijn arm en mijn gezicht, borst of al het andere dat binnen handbereik was te voelen. Ik merkte dat als ik per ongeluk mijn ?arm?door een object deed mijn fysieke arm ging tintelen en een beetje pijn deed. Ik denk dat dit komt omdat mijn arm de informatie krijgt door biofeedback, en eigenlijk de binnenkant van mijn arm gebruikt om te voelen.
Ongeveer de eerste maand dat ik RP oefende, had ik weinig tot geen zicht in RP status. De meeste dingen waren erg donkerblauw en alles leek vaag, alsof ik in mijn ogen had gewreven en daarna probeerde rond te kijken.(Dit kan het gevoel van misselijkheid veroorzaken dus wees voorzichtig). Het is bij mij normaal dat zicht wat langer duurt om goed te werken in vergelijking met de andere zintuigen. Na veel oefenen werd mijn zicht steeds beter. Ik leerde niet te vertrouwen op mijn zicht, maar op de herinnering van het zicht, omdat ik dan snel alles kon terughalen wat ik had gezien, en het was bijna kraakhelder.
Ook al kan Remote Presence erg leuk zijn, we moeten onthouden dat we niet ziek moeten worden. Zodra mijn zicht verbeterde zag ik erg levendige beelden en alles bewoog in een snel draaiende waas. Daarna kreeg ik een misselijkheidsgevoel en voelde ik me ziek voor een paar minuten. Ik stopte met oefenen en de gevoelens gingen langzaam weg.
Nu ik je een manier heb gegeven om Remote Presence uit te oefenen moet je manieren verzinnen om het te oefenen. Een manier waarop ik oefende was door te RP?en naar een vriends huis en het te beschrijven met veel bijwoorden. Maar wees voorzichtig terwijl je beschrijft in verband met Analytische Verberging(AOL, engelse afkorting van Analytical Overlay). AOL gebeurt wanneer je iets begint te zien en je analyseert wat je ziet, dit veranderd de resultaten. Bijvoorbeeld als ik de kleur geel zie en besluit een banaan te beschrijven. Dit verbeterd niet alleen je RP , maar het verbeterd ook je partner?s sensitiviteit. Je partner kan vertalen van welke richting je kwam en waarschijnlijk hoe je je voelde.
Remote Presence is een erg nuttige en leuke vaardigheid om te ontwikkelen. Ik hoop dat dit artikel behulpzaam was in het uitleggen van de vaardigheid en hoe het te gebruiken en te oefenen. Onthoud wel dat het je oncomfortabel en ziek kan laten voelen, en waarschijnlijk tijd kost om het onder de knie te krijgen, maar oefening baart kunst. Bedankt voor het lezen.

-Yumper

*noot van vertaler: Remote Presence vertaalde ik niet, dat levert te veel verwarring op.
Back to top

PsiPog.net Forum Index » Translation Project » Dutch: Remote Presence