PsiPog.net

Science is EvolvingHomeArticlesQ&AArchiveMediaLinksSearch

View topic - Dutch: Psychokinese: "De Gnome Manier"

PsiPog.net Forum Index » Translation Project » Dutch: Psychokinese: "De Gnome Manier"

Dutch: Psychokinese: "De Gnome Manier"
Author Message
Dutch: Psychokinese: "De Gnome Manier" on Wed Feb 15, 2006 7:00 am

Gonzo

Psychokinese ?de Gnome Manier?
Door Gnome

Gegroet wezens groot en niet zo groot!
Vandaag geef ik jullie les in de kunst van beginnende Psychokinese. In dit artikel richt ik me op de beruchte ?Gewoon Doen? methode, die zal ik zo goed mogelijk proberen uit te leggen.

Al staan er in dit artikel directe instructies, ik wil er toch op wijzen dat een enkele gedeeltes zich enkel bezig houden met de bevestiging dat je de juiste kant opgaat, hier zal je jezelf niet direct op moeten richten, maar dient alleen ter bevestiging van de resultaten gebruikt te worden. Simuleren van een bepaald gevoel dat je op een bepaalde situatie had garandeert niet dat deze situatie nogmaals zal voorkomen.
Nu dit gezegd is, laten we beginnen.

Om Psychokinese te leren zul je je moeten voorzien van de volgende dingen:
? Een psi wiel.
? Ten minste een half uur dat je alleen kunt doorbrengen in een stressvrije omgeving.
? Een frisse en relaxede staat van bewustzijn.

Zet het wiel voor je neer. Relax. Neem een paar keer diep adem, en zet jezelf open.
Nu, wat we gaan doen is het object -in dit geval een bijna vrij ?zwevend? papieren molentje gebalanceerd op het scherpe punt van een naald- laten bewegen door te verwachten dat hij beweegt. Dit is kort gezegd het ?Gewoon Doen!? Dit is een ware en uitgeteste methode voor het uitvoeren van psychokinese voor ongetrainde personen, deze methode is door de Russen gebruikt voor het trainen van groepen hoopvolle studenten. Ik persoonlijk vind dit de makkelijkste manier om nieuwe mensen psychokinese te leren omdat het een betrekkelijk simpele methode is met een hoge kans op slagen.

Hou je hoofd vrij van gedachten, zet jezelf in een ?reactie? mode en kijk naar het molentje, specifiek naar een van de gevouwen randen. Positioneer je gezichtsveld zodat je je makkelijk kunt focussen op de rand en de lege ruimte zo?n 5 centimeter voor het wiel. Beeld je in dat je een film aan het kijken bent die je al vaak gezien heb en van voor tot achter kent. Kijk naar de rand en verwacht volledig dat het enkele centimeters vooruit beweegt. Probeer jezelf in een status te plaatsen waarin je het lichtelijk raar vind als hij niet beweegt.

Veel onervaren psychokinetici zien PK graag als een ?actieve? kracht terwijl het eigenlijk juist het tegenovergestelde is, in het begin voelt het erg relaxed en alsof je kijkt naar iemand anders die het object beweegt, of dat het uit zichzelf beweegt, scheid jezelf van eventuele commando?s die je naar het object verstuurd. Het meeste lijkt het alsof je het beweegt via een soort onzichtbaar ?medium?. Als je het wiel nog niet in beweging hebt gekregen, word niet ongeduldig, het is iets gecompliceerder en abstracter dan dat.

Nu is het tijd om je erop te wijzen dat de volgende status van bewustzijn in geen enkel geval gevisualiseerd of gesimuleerd dient te worden, actief denken zal je in het begin vooral afhouden van het uitvoeren van psychokinese. Dus deze stappen zijn er alleen voor om te controleren of je de juiste kant opgaat.

Als je in een relaxte, geen gedachten status bent en kijkt naar het object voor je kun je ervaren dat alleen beschreven kan worden als een ?overziende? connectie met het object, als een onzichtbare- winderige hand of greep dat geen hand noch greep is, maar dezelfde eigenschappen heeft. De reden dat ik actief denken uitsluit en de reactie modus aanmoedig is omdat een connectie met het object gebaseerd is op het voorzichtig vinden van de juiste balans. Als je te hard probeert haal je jezelf uit de relaxte modus, en als je te passief bent en te veel in een observerende status, zul je de focus in het eerste geval al niet krijgen.

Dit is naar mijn mening de reden waarom objecten normaal gesproken niet automatisch bewegen als ze alleen geobserveerd worden en ook waarom veel strevende psychokinetici ervaren dat het object op een schokkerige manier beweegt. Als ze tijdelijk over het juiste ?PK focus punt? schieten, stralen ze bijna spontane PK uitbarstinkjes uit.

De reden die bij deze actie hoort is dat velen actief het object proberen te bewegen, door wat ze ervaren als accurate psychokinetische kracht, zoals ik eerder aantoonde een kracht die je agressief naar voren duwt. Ook al werkt dit wel voor sommige mensen, die de mechaniek van PK al in hun ?systeem? hebben zo te zeggen, maar omdat dit artikel vooral gericht is op de onervaren leerling in psychokinese zullen we dit teniet verklaren voor nu.

De enige oplossing hiervoor is herhalend oefenen, totdat je het object langzaam, vloeiend en stabiel kunt laten bewegen. De ?overziende? connectie is ergens tussen fysieke beweging en gedachten, en het enige voorbeeld dat ik hiervan kan geven is dat van een auto, je hebt de juiste combinatie van versnelling en koppeling nodig om de auto naar voren te laten bewegen. Het zelfde geld hier voor PK, met genoeg verwachting van het object te bewegen, gecombineerd met de juiste ?geen gedachten? wens om het te doen, zal je lichaam de winderige, wolkerige kracht opwekken die het object laat bewegen.

Hoe te communiceren door dit kanaal kan ik niet precies uitleggen, omdat er niets is dat op het gevoel lijkt. De beste manier om het uit te leggen is dat je communiceert via de ?overziende? connectie woordeloos en gedachteloos, in een vorm dat lijkt op reactie. Om het object naar links te bewegen reageer je via de ?naar links? via de overziende connectie.

Ja, het klinkt erg verwarrend allemaal maar als je het zelf probeert zul je erachter komen wat ik bedoel. Dit is niet iets waar je jezelf zo doorheen loopt.

Nog even een overzicht:
Lokaliseer het object, relax je geest en kom in de overziende, reagerende status van bewustzijn, zie het object zichzelf bewegen terwijl je op hetzelfde moment verwacht dat het beweegt. Zie het als een gescheiden entiteit, zoals een kat die uit zichzelf beweegt maar met de juiste wil kun je het sturen in de richting die je wilt bereiken.

Veel succes

Mazrim de Gnome

Translation: Gonzo
Back to top

PsiPog.net Forum Index » Translation Project » Dutch: Psychokinese: "De Gnome Manier"